Sunday, November 24, 2013

Kenapa Kita Wajib Ada Takaful? PART I

Assalamualaikum sahabat2 sekalian.

Saya baru je create blog ni bagi memudahkan sahabat2 mendapat info tentang takaful. Sudahkah anda memilik perlindungan takaful? Kalau ya, tahniah saya ucapkan. Kalau belum, apa yg anda tunggu lagi? Saya sedia memberi khidmat sebagai konsultan takaful kepada anda.

Okay. Mula2 saya nak share dgn sahabat2 semua kenapa setiap org diwajibkan ada takaful? Saya guna term wajib sebab sekarang takaful ni dah jadi keperluan kepada semua org. Keperluan hidup setiap org. Mudah cerita, kalau tak ada takaful, susah hidup kita nanti. Kenapa saya cakap susah hidup kita nanti? Nanti saya explain dgn lebih details ye. 

Pertama sekali, pernahkan anda bayangkan kalau lah satu hari nanti, Allah uji anda dgn ujian yg besar. Sekarang anda sihat, kaya, bahagia di sisi keluarga. Tetiba anda jatuh sakit, kemudian anda ke hospital utk check punca anda sakit. Allah itu Maha Kuasa, doktor pun cakap mcm ni, "maaf encik, daripada keputusan yg pihak kami jalankan, encik telah disahkan menghidap kanser tahap 2". Hah. Ape perasaan anda masa tu? Terkejut? Nak menangis? Tak percaya? Mesti semua perasaan bercampur baur kan? Ape yg akn terjadi pada anda? Pada keluarga? Mana nak cari duit utk kos rawatan? Mampukah anda bekerja dgn sempurna bila dh tau ada penyakit kritikal ni? Saya pasti, saya jamin, anda hampir putus asa. Betul tak? Pernahkan anda terfikir semua ni? Kalau anda berasal dar keluarga kaya raya yg memang 7 keturunan takkan habis duit tu, saya ucapkan tahniah. Anda pasti tiada masalah kewangan utk menampung segala kos perubatan. TAPI persoalan saya sekarang, ramaikah yg bertuah mcm tu? Macam mana kalau anda tergolong daripada mereka yg taraf hidup sederhana? Mampukah anda membayar kos rawatan yg kian meningkat harganya saban tahun? Cuba anda fikir sejenak. 



Ok. Kalau anda ada sanak saudara atau rakan2 yg kaya raya tahap jutawan tu, anda fikir mahu ke mereka tanggung kos perubatan anda tu? Sangat2 mustahil. Kalau ada yg sudi, saya ucapkan tahniah sebab anda ada sahabat2 yg baik hati sudi memberi wang mereka utk anda. TAPI macam mana yg tak ada yg sudi? Ingatlah sahabat2 semua, kawan ketika gembira, berlambak2, bersepah. Sampai tak terlayan kita ni. Tapi kawan2 ketika kita susah, sakit, boleh bilang dgn jari je. Betul tak? Setuju dgn saya? 

Anda mahu ke situasi ni terjadi pada anda? Bagi yg dh ada medical card drpd takaful, mereka takkan gusar dan susah hati lagi. Sebab apa? Sebabnya segala kos perubatan mereka akan dibayar sepenuhnya oleh syarikat takaful. Anda tak percaya? Saya nak anda percaya. Ye. Betul. Dengan adanya medical card terutamanya drpd PruBSN, jika anda disahkan menghidap penyakit kritikal seperti situasi di atas, anda tak perlu risau lagi mcm mana nk bayar kos perubatan. Pihak kami akan tanggung segala kos tersebut. Malah utk lebih menyenangkan anda, kami akan turut bagi simpanan secara percuma setiap bulan. Menarik bukan? Sudahlah anda tak perlu fikirkan utk mencari wang utk kos perubatan, malah anda turut diberi simpanan dgn percuma setiap bulan. Inilah kelebihan yg ada jika anda memiliki medical card dan perlindungan takaful.



Sebab itu saya TEGASKAN, sesiapa yg belum memiliki perlindungan takaful, cepat2 la daftarkan diri anda. Tak susah. Hubungi je saya. Saya akan berikan plan terbaik utk anda. Harus diINGATkan, permohonan perlindungan takaful hanya boleh diluluskan ketika anda masih sihat. Sekali anda disahkan menghidap salah satu 36 JENIS PENYAKIT KRITIKAL, permohonan anda akan gagal. Waktu tu anda nak menyesal, tiada guna lagi. Apa tunggu lagi? Cepat2 hubungi saya. Anda masih belum terlambat. InsyaAllah. Saya akan sambung kenapa kita wajib ada takaful di entry yg seterusnya. Terima kasih. Wassalam.

No comments:

Post a Comment